Загальна кількість переглядів сторінки

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Інтерактивні методи.

"Мозковий штурм" 

Це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень, що спонукає 

учасників проявляти свою уяву та творчість, який досягається шляхом вільного

вираження думок усіх учасників та учасниць і допомагає знаходити кілька

рішень по конкретній темі.

     Учитель на уроці називає тему дискусії та запрошує вас взяти участь у її

обговоренні шляхом штурму, який організовується за такими етапами:

     1. Всі учасники “штурму” пропонують ідеї щодо розв’язання висунутої

проблеми (ідеї можуть бути будь-якими, навіть фантастичними).

     2. Учень або учениця записує на дошці всі ідеї, що пропонуються.

     3. Коли група вважає кількість поданих ідей достатньою, їх подання

припиняється.

     4. Після того як майже всі ідеї зібрані, вони групуються, аналізуються,

розвиваються групою

"Займи позицію"


Допомагає проводити дискусію по спірній, суперечливій темі. Надає

можливість висловитися кожному і кожній, продемонструвати різні думки по

темі, обґрунтувати свою позицію або перейти на іншу позицію в будь-який

час, якщо вас переконали, та назвати більш переконливі аргументи.

     Порядок проведення:

     - учитель називає тему та пропонує вам висловити своб думку по

досліджуваній темі;

     - вам потрібно стати біля того плакату, який збігається з вашою точкою

зору;

     - підготуйтеся до обґрунтування своєї позиції, чому саме її ви обрали;

     - якщо після обговорення дискусійного питання ви змінили точку зору,

можете перейти до іншого плакату і пояснити причину свого переходу, а

також назвати найбільш переконливу ідею або аргумент протилежної сторони.

 

Метод “Навчаючи-вчуся” 


Надає вам можливість взяти участь у навчанні та передачі своїх знань іншим, у

даному випадку своїм однокласникам та однокласницям під час уроку.

     Ваша робота організовуватиметься так:

     - після того як учитель назвав тему та мету уроку, роздав вам картки із

завданням, вам потрібно ознайомитися з інформацією, що міститься на вашій

картці;

     - якщо вам щось незрозуміле, запитайте про це та перевірте в учителя, чи

правильно ви розумієте інформацію;

     - підготуйтеся до передання цієї інформації іншим у доступній формі;

     - вам необхідно ознайомити зі своєю інформацією інших однокласників та

однокласниць. Ви маєте право говорити тільки з однією особою. Ваше

завдання полягає в тому, щоб поділитися своєю інформацією з іншими

учнями і самому дізнатися про певну інформацію в них;

     - тоді, коли всі поділилися та отримали інформацію, розкажіть у класі, про

що ви дізналися від інших.

“Акваріум”

Є ефективним методом розвитку вмінь ведення дискусії.

     Після того як учитель розділив вас на дві-чотири групи і запропонував вам

завдання для виконання та необхідну інформацію, одна з груп сідає в центр

класу, утворивши внутрішнє коло.

     Учасники та учасниці цієї групи починають обговорювати запропоновану

вчителем проблему. Всі інші мовчки спостерігають за обговоренням. Групі, що

працює, для виконання завдання необхідно:

     1. Прочитати вголос ситуацію.

     2. Обговорити її в групі, використовуючи метод дискусії.

     3. Дійти спільного рішення.

     На цю роботу групі дається 3-5 хв. Усі інші учні класу мають тільки

слухати, не втручаючись у хід обговорення, спостерігають, чи відбувається

дискусія за визначеними правилами. Після закінчення часу група займає свої

місця, а вчитель ставить до класу запитання:

- Чи пигоджуєтесь ви з думкою групи?

- Чи була ця думка достатньо аргументована, доведена?

- Який з аргументів ви вважаєте більш переконливим?

     Після цього місце в “Акваріумі” займає інша група і обговорює наступну

ситуацію(проблему).

     Всі групи по черзі мають побувати в “Акваріумі”, і результати роботи кожної

з них мають бути обговорені у класі

“Коло ідей”

Є ефективним з вирішення гострих суперечливих питань та корисним для

створення списку загальних ідей.

     Метою методу є залучення всіх учасників у дискусію. Він дозволяє

уникнути ситуації, коли перша група, що виступає, подає всю інформацію з

проблеми.

     Порядок проведення:

     1. Учитель висуває дискусійне питання та пропонує його обговорити в

кожній групі.

     2. Після того, як вичерпався час на обговорення, кожна групу висуває лише

один аспект того, що вони обговорювали.

     3. Групи висловлюються по черзі, поки не будуть вичерпані всі ідеї.

     4. Під час обговорення теми складається список зазначених ідей і

записується на дошці.

“Ажурна пилка” 


Дозволяє вам працювати разом, щоб вивчити значну кількість

інформації  за короткий проміжок часу, а також заохочує вас

допомагати один одному вчитися навчаючи.

     Під час роботи за допомогою методу “Ажурна пилка” ви повинні

бути готовими працювати в різних групах.

     - Спочатку ви будете працювати в “домашній” групі.

     - Потім в іншій групі ви будете виступати в ролі “експертів” з

питання, над яким ви працювали в домашній групі та отримуєте

інформацію від представників інших груп.

     - Ви знову поверенетесь у свою “домашню” групу для того, щоб

поділитися тією новою інформацією, яку вам надали учасники

інших груп.

     Отже, за допомогою методу “Ажурна пилка” за короткий

проміжок часу можна отримати великий обсяг інформації.

Робота в парах

Є різновидом роботи в малих групах. Ця форма роботи дозволить вам набути

навичок співробітництва, оволодіти уміннями висловлюватись та активно

слухати.

     Організовуйте свою роботу так:

     1. Прочитайте надане завдання та інформацію до його виконання.

     2. Визначте, хто буде говорити першим.

     3. Висловіть свої думки, погляди на проблему по черзі.

     4. Дійдіть спільної думки.

     5. Визначте, хто буде очолювати результати роботи класу та підготуйтеся

до нього.

     Для ефективного спілкування в парах необхідно враховувати кілька

моментів:

     1. Зверніть увагу на:

     - мову тіла: сідайте обличчям до того чи тієї, з ким говорите, нахиляйтеся

вперед, встановіть контакт очима;

     - допомагайте партнарові чи партнерці говорити, використовуючи звуки та

жести заохочення: кивок головою, доброзичливу посмішку та ін;

     - якщо необхідно, ставте уточнюючі запитання (запитання, які допомагають

прояснити ситуацію, уточнити дещо з того, що вже відомо);

     - під час висловлювання говоріть чітко, по суті справи, наводячи приклади

і пояснюючи свої думки.

     2. Запам’ятайте, чого не слід робити під час активного слухання:

     - давати поради;

     - змінювати тему розмови;

     - давати оцінки особі, яка говорить;

     - перебивати;

     - розповідати про власний досвід.

     Асоціації на дошці 


  Цей метод залучає власний досвід учнів, має високий рівень зацікавленості,

проводиться фронтально. Його доцільно використовувати під час мотивації

вивчення теоретичного матеріалу та питань методології. Залежно від змісту

має три форми проведення:

     Поняття. Учитель вертикально на дошці записує основне поняття, яке

мають орпацювати учні. Далі він просить учнів назвати ознаки цього поняття

або асоціації, яке воно у них викликає. Обов’язковою умовою є те, щоб слова

мали спільні з основними поняттями літери.

     Квітка. Учитель малює на дошці квітку (серединка та чотири пелюстки).У

серединці записує основне поняття. Після цього він просить учнів назвати

прояви й характеристики поняття й записує їх на пелюстках.

     Прямокутник. Учитель малює на дошці прямокутник і записує на

ньому основне поняття. Потім він просить учнів назвати його синоніми,

антоніми, прикметники, дієслова, що, на їхню думку, пов’язані з цим поняттям.

     Всі вони записуються на відповідних сторонах прямокутника. Коли

асоціації закінчуються, вчитель пропонує учням з кожної групи відібрати по

три найхарактерніші. Із відібраними асоціаціями відбувається подальша робота

Картинна галерея. 


Учитель вивішує на дошці 4-5картин (фотографій), які містять ознаки

основного поняття або явища. Об’єднавши учнів у групи, він

пропонує їх представникам через деякий час назвати ознаки поняття,

що зображені на картинах. Після завершення роботи у групах

представники називають одну ознаку. Вчитель записує їх на дошці.

«Вірю – не вірю». 


Цей прийом можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Кожне питання

починається словами: «Чи вірите ви, що…» Учні повинні погодитися з цим

твердженням чи ні.

     Диктант для «шпигуна»


Цей методичний прийом дозволяє розвивати зорову пам’ять, тренує уважність

і відповідальність за кінцевий результат. Він добре працює на уроках

філологічного циклу, на уроках математики, географії.

     Клас поділений на 5-6 команд. Текст диктанту теж ділять на стільки ж

частин. Аркуші з текстом прикріплюються до стін якнайдалі від команди, для

якої вони призначені. Кожний з членів команди стає «шпигуном». Він

підходить до тексту (стільки разів, скільки йому потрібно), читає його,

запам’ятовує, повертається до команди і диктує їм свою частину. Команди

змагаються, перемагає та група, яка закінчить роботу раніше і не зробить

помилок (або зробить менше за інших).

Немає коментарів:

Дописати коментар